Trobada d’agents parroquials a Itàlia

Del 4 al 10 d’agost, Mn. Cinto ha participat amb un grup de la parròquia de Calella a un curs d’estiu per a animadors parroquials, organitzat pel Moviment dels Focolars, que ha tingut lloc a la ciutat italiana de Benevent. Els 120 participants provenien de diversos llocs d’Itàlia, d’Hongria, de Polònia, d’Argentina, de Mèxic, de les Filipines, del Vietnam, de Romania i de Catalunya: un veritable tast de la universalitat de l’Església.

El lema de la trobada, inspirada a les propostes del Papa Francesc per una Església en sortida i evangelitzadora, ha estat: No deixem de somiar: amb el cor, la ment i les mans. S’han aprofundit els continguts de les seves exhortacions apostòliques, des d’una perspectiva de renovació de la vida eclesial en clau comunitària i de resposta a les diverses problemàtiques del món contemporani.
Uns dos terços dels participants eren joves i això ha afaiçonat una dinàmica àgil i joiosa de reflexió i de diàleg sincer i fraternal.
S’ha subratllat també la necessitat de promoure una espiritualitat del nosaltres, tal com diu el Papa Francesc al seu document programàtic Evangelii Gaudium:

“Avui, que les xarxes i els instruments de la comunicació humana han assolit desenvolupaments inaudits, sentim el desafiament de descobrir i transmetre la mística de viure junts, de barrejar-nos, de trobar-nos, d’abraçar-nos, de donar-nos suport, de participar en aquesta marea una mica caòtica que pot convertir-se en una veritable experiència de fraternitat, en una caravana solidària, en un sant pelegrinantge. D’aquesta manera les majors possibilitats de comunicació es traduïran en més possibilitats de trobament i de solidaritat entre tots. Si poguéssim seguir aquest camí, seria una cosa tan bona, tan saludable, tan alliberadora, tan esperançadora! Sortir de si mateix per unir-se als altres fa bé. Tancar-se en si mateix és tastar l’amarg verí de la immanència, i la humanitat hi sortirà perdent amb cada opció egoista que fem” (n. 87).