El Centre Parroquial

Història

L’actual Centre Parroquial del carrer Jovara és una casa amb la seva història, una casa donada pel Bisbe Tomàs Sivilla Janer (1817-1906) per tal de que fos la seu de la Rectoria de Calella fins que l’Ajuntament, segons les memòries de Mossèn Esteve Jou, en construís una de nova. Al cap del temps finalment aquesta gran casa fou inscrita al Bisbat de Girona .

El setembre de l’any 1961 fou inaugurat el nou Centre Parroquial al carrer d’Anselm Clavé ubicat a la part del darrera de la Rectoria del carrer Jovara (actualment un edifici d’habitatges). Nou anys després, l’1 de Març del 1970 aquest emblemàtic edifici va passar a ser la seu definitiva del Centre Parroquial, quan el nou Rector Lluís Feixes Mercader va fixar la seva residència a la nova Rectoria del costat del Temple Parroquial.

Actualment és un espai multifuncional que voldria arribar a tota la població. L’edifici consta de planta baixa i dos plantes on s’hi imparteixen les classes de Catequesi, Llengua Catalana, reunions, altres cursos, trobades, conferències i esbarjo.

Descripció

A la planta baixa hi ha una Capella amb un petit Altar construït amb marbres del antic Altar Major que havia estat inaugurat el mes de setembre de l’any 1965 en motiu dels canvis a la litúrgia resultants del Concili Vaticà II. També un antic Sagrari provinent tanmateix del Temple Parroquial.
A l’esquerra queden la recepció i la secretaria, i a la dreta dues sales, la Sala Sta. Joana de Lestonnac i la Sala Sta. Joaquima de Vedruna , en record de les dues congregacions religioses de molts anys a Calella. I el Pati posterior.
A través d’una escala accedim a les dues plantes superiors. A la primera hi ha la Sala Bisbe Crous (1896-1985), missioner nascut a Calella, i la Sala Pare Butinyà (1834-1899), fundador de la Congregació de Religioses obreres a Calella l’any 1975, anomenades Filles de Sant Josep.
Al fons d’aquesta planta, la Sala d’Actes Bisbe Sivilla, nascut a Calella (1817-1906), amb capacitat per a cent persones assegudes i amb un equip de so i un projector amb pantalla gran al fons de la sala.
A la segona planta, dues sales mes, a la dreta de l’escala la Sala Mn. Esteve Jou (1897-1985), rector de Calella que hi va viure, i al altre costat la Sala Beat Josep Dalmau (1886-1936) frare Agustí nascut a Calella i assassinat l’any 1936. Al fons d’aquesta planta el Local Social Mn. Joan Mollerusa (1936-2005) rector de bon record de molts calellencs.