Divendres Sant 2018

Divendres Sant 30 de març vam recordar la Passió i Mort de Jesús en quatre esdeveniments:

Al matí: Viacrucis a les 11 h.

A la tarda:

CONCERT a les 17 h. de les Corals Laetare i  Amethysta / Missa op. 109 de Josep Rheinberger i altres

Celebració de la Passió del Senyor a les 18 h.

Processó del Silenci i de la Llum a les 20.30 h.

La Processó es va iniciar a l’interior del Temple Parroquial, on amb la imatge del Sant Crist a mans del cos de portadors, al peu del Presbiteri, la Coral Laetare va interpretar el Salm 129, “De profundis clamavi ad te” (“des de l’abisme us crido”). Aquest segon any la Processó ha fet un recorregut un xic més ample: Sortint per el portal gran, va enfilar pel carrer Romaní el carrer Església, per tombar pel carrer Batlle, i llavors Jovara,  Colom, i Riera, fins la Plaça del Ajuntament. Allà alguns components de l’Associació Teatre Solidari de Calella van interpretar dues cançons i Mn. Cinto va fer present el record dels nostres presos i exiliats amb un poema-pregària de Carles Fages de Climent. Un cop la Processó entrà de nou Temple Parroquial, es va cantar un “Crec en un Déu”, i tot seguit la mezzo-soprano Maria Boixadera va interpretar el Pie Jesu” del Rèquiem de Gabriel Fauré acompanyada a l’orgue.

Aquest any han participat a la Processó la Banda de Tambors amb els Armats, el nou Pas del Petó de Judes, la imatge del Sant Crist, la imatge del Crist Jacent, el Pas de la Verge dels Dolors i com a novetat, la Banda de l’Escola de Música de Can Llobet de Calella. Agraïm la preparació de tants mesos per part de tanta gent de la parròquia i de fora d’ella, i de la participació i respectuosa acollida en silenci per part del públic assistent.

Podeu veure també, enllaçant amb Ràdio Calella:

“La Processó del Silenci i de la Llum aplega centenars de persones”

I en retrospectiva, dues entrevistes, una a la Confraria de Setmana Santa

i una altra a Mn. Cinto, sobre la Setmana Santa

També l’agraïment  i valoració per part de les Confraries uns dies després>>