Ultreia Comarcal del Moviment de Cursets de Cristiandat a Calella

Divendres 23 de febrer va tenir lloc al Centre Parroquial una Ultreia Comarcal del Moviment de Cursets de Cristiandat, adreçada no només als membres i sempatizants, sinó a tothom que hi volgués participar. Amb el lema “Compartim la nostra fe”, la trobada es va desenvolupar al voltant de xerrades vivencials d’alguns testimonis, d’entre els quals s’hi havia convidat a tres de la nostra parròquia. L’objectiu, ajudar-se a enfortir la fe cristiana, i un cop més la riquesa de la diversitat dels carismes ho va fer palès.

Què és el Moviment de Cursets de Cristiandat?
El Moviment de Cursets de Cristiandat és un Moviment de laics diocesà que va néixer a Mallorca, el 1949, arran d’una peregrinació a Santiago de Compostel·la. Actualment està estès arreu del món, i representat també en el Bisbat de Girona.
A la nostra parròquia hi ha un grup de persones que al llarg dels anys han viscut el Curset, i hi han pogut descobrir una nova manera de viure, segons la fe en Jesucrist.
“Una experiència de pau, joia i amistat on pots trobar un nou sentit a la vida” és el lema que convida a viure el Curset: un cap de setmana per conèixer i viure, tot convivint, allò més fonamental cristià. Al llarg de l’any es programen quatre Cursets per facilitar-hi l’assistència en diferents èpoques de l’any. Cadascun dels quatre té el mateix contingut, però cada Curset és una vivència única.
Cada mes, un dissabte a la tarda-vespre, també té lloc l’anomenada “Escola de Formació” al Casal Cartañà de Girona, molt recomanable per a fonamentar i créixer en la fe.
La Ultreia és una trobada fraterna mensual oberta a tothom, un espai per compartir formació i vivències cristianes. Anualment també hi ha la Ultreia Diocesana, que dura tota la jornada d’un diumenge de maig o juny. Ultreia és una paraula d’origen clàssic que utilitzaven els pelegrins i que significa “ànims!”, “endavant!”.

Per a més informació:
Cursets de Cristiandat Girona
652826646 (M. Roser Passols Villaret)
cursetsgi@gmail.com