La visita pastoral del Bisbe Francesc

Durant aquests mesos de febrer i març, el Bisbe Francesc ha visitat la nostra parròquia per conèixer-nos una mica més: les nostres activitats i projectes, dificultats i necessitats. Ha estat una bona oportunitat per revisar allò que fem com a parròquia: atenció al culte, sagraments, evangelització, catequesi, ajuda als pobres i als malalts, serveis, etc… El bisbe s’ha reunit en persona amb els diferents grups en dies concrets, doncs aquesta era una visita preferent i propera a les persones: preveres, religiosos, seglars compromesos, responsables de moviments i serveis i feligresos en general.

La visitat pastoral tenia com a finalitat valorar i animar les iniciatives i orientar o suggerir nous plantejaments davant dels reptes que se’ns poden presentar a la nostra parròquia, per ajudar-nos a cercar els camins que l’Esperit ens inspira en aquest moment històric i pensar com podem ser millor llevat enmig del món.

A més de ser una ocasió i estímul per millorar, ho ha estat per fer comunitat, per fer pregària, fer església. L’església no és només un lloc on rebem les benediccions que marquen els moments de la vida: naixement, primera comunió, casament o acomiadament dels éssers estimats, o el lloc on ens trobem a l’Eucaristia, sigui cada diumenge, a diari, o de tant en tant per donar gràcies. La parròquia i els moviments d’església són el suport que tenim per conèixer o reprendre la vida seguint les senderes del Crist, i la fem i nodrim entre tots. Tot i les dificultats que ens pot presentar la societat, hem de donar gràcies que es mantingui i segueixin havent-hi creients i un bon nombre de voluntaris per tants serveis com ofereix.

Dilluns 4 de febrer va començar la visita pastoral als locals de Càritas Calella i amb la participació a l’Assemblea Anual dels voluntaris, que va tenir lloc al Centre Parroquial.
Diumenge 17 de febrer, el Sr. Bisbe va presidir la missa de les dotze. Va estar un moment molt significatiu, i en acabar l’Eucaristia va saludar personalment tots aquells que s’hi van voler apropar. El mateix matí, a partir de les onze, es va reunir amb joves a la rectoria, i en acabar va dinar amb les germanes de la Companyia de Maria.

Vegeu l’entrevista que li va fer Ràdio Calella aquell mateix dia aquí>>>

Dijous 28 de febrer va celebrar l’Eucaristia a la residència La Maresma, i dimarts 12 de març ho va fer a la residència Mar i Sol. El mateix dia va visitar el casal de la Mare de Déu de Fàtima i també es va trobar amb l’alcaldessa a l’Ajuntament de Calella.
Dijous 7 de març, després de celebrar la missa del vespre, es va reunir amb el Consell Pastoral de la Parròquia, on durant gairebé dues hores va poder conèixer de primera mà les inquietuds i les activitats de la nostra comunitat parroquial.

Dissabte 16 de març ha estat el darrer dia de la visita pastoral amb tres trobades al Centre Parroquial. La primera, a les 16:45 hores, amb els cristians calellencs que rebran la Confirmació el proper 9 de juny a la Catedral de Girona, la segona a les 17:45h amb les i els catequistes, i la darrera a les 19h amb els pares del nens i nenes i nois i noies de la catequesi. Totes s’elles desplegades en el característic diàleg fluït i proper del nostre Bisbe. A les 20 hores ha presidit la Missa Familiar a l’església parroquial.