Per una Església sinodal

L’Església és pelegrina i missionera. Caminar junts i reflexionar junts sobre el camí recorregut fins ara per entendre els processos que poden ajudar a viure realment en comunió, a dur a terme una major participació de tots i a obrir-se més eficaçment a la missió. Aquest és el tema de la XVI Assemblea Sinodal de Bisbes que se celebrarà a Roma l’octubre de 2023, la preparació de la qual s’inicia aquesta tardor a nivell diocesà arreu del món.

La participació dels laics, juntament amb els consagrats i els preveres, en la preparació d’aquest sínode, esdevé una de les prioritats diocesanes del bisbat de Girona en el nou curs 2021-2022, i amb aquest objectiu s’ha constituït una comissió diocesana que coordinarà trobades, debats i la confecció d’un document final amb les principals conclusions dels diversos grups de treball.

Per aquest motiu, la parròquia de Calella us ha convidat a participar en la conferència de Mn. Salvador Pié Ninot sobre la sinodalitat de l’Església que ha tingut lloc diumenge 17 d’octubre a les 17 h a la Catedral de Girona, una ocasió de formació especialment per als consells parroquials i els catequistes, oberta a tothom. La podeu escoltar i veure a través d’aquest enllaç>>> Ha tingut una gran afluència d’assistents. L’acte s’ha clausurat amb la celebració de l’Eucaristia presidida pel bisbe Francesc a les 18 hores.

Per completar la jornada, prèviament s’ha pogut visitar gratuïtament el Museu de la Catedral a partir de les 4 fins a 5, del qual s’ha pogut observar la remodelació que s’hi ha realitzat darrerament per poder contemplar millor obres tan singulars com el Tapís de la Creació.