Companyia de Maria

La companyia de Maria va ser fundada per Joana de Lestonnac (Burdeos, 1556-1634), canonitzada per Pius XII l’any 1950.
Ella és per a l’Església i la Companyia de Maria Nostra Senyora, un testimoni profètic de vida i de fe. El seu carisma i el nostre és: “Ser Educadora de la Fe generant Obres de Justícia”. Amb aquest impuls de l’Esperit ple de gràcia, va obrir nous camins en aquells temps tan difícils, amb un estil de vida diferent a favor de la Vida Religiosa, dels infants, joves, dones i mares. Així va refermar la dignitat que pertany a tot ésser femení. Al morir va deixar trenta escoles a França.
I encara les arrels es van estenent al segle XXI arreu del món “donant la mà” segons les necessitats de cada país, cultura, religió i lloc.

A Calella
Som a Calella desde 1862, quan es va obrir un col·legi-internat per mediació de la nostra comunitat de Barcelona. Durant molts anys ens vam dedicar a l’educació femenina, i mixta a partir de mitjans dels 70.
Més tard vam seguir i seguim amb el mateix lema però més enllà de les escoles.
En aquests moments a Calella som la Sole, l’Assumpció, la Mª Teresa i la Pilar, estem molt integrades al poble i col·laborem amb les parròquies de Calella i Poble Nou amb molta il·lusió, ganes i alegria.
Amb Maria, dona plena d’Esperança, Mare de tots nosaltres, i amb Joana, seguirem portant “la flama encesa” tot anant creixent, caminant en Comunitat Creient, Fraterna i Solidària, sent portadores de la creativitat evangélica.
Amb goig diem: SÍ!!!… , Gràcies!!!…, Endavant!!!…
Acabem amb el profeta Isaïes 43,19
“Faré una nova gesta, que ja comença a despuntar. No us n’adoneu?”