Solidaritat amb els Ucraïnesos

Des de l’inici d’aquesta gran crisi humanitària, a la plaça de l’Església de 17 a 20  hores, hi ha una parada de recollida de productes bàsics, que en una primera fase van ser enviats cap a Ucraïna i que actualment es destinen principalment als refugiats ucraïnesos acollits a Calella i a altres indrets de Catalunya.

Les coses que ara es demanen són: oli, farina, sucs de fruites, cafè, te, cacau, llet en sec, xocolata, galetes, barretes energètiques, fruits secs, menjar ràpid, conserves que no siguin en vidre; paper de cuina, equips de preparació de menjar, bateries, llanternes, allargadors elèctrics; roba i sabates per a adults, infants i embarassades; sacs de dormir, matalassos, llits plegables, mantes; detergents i productes d’higiene personal (kits d’higiene, sabó, raspalls de dents i pasta dentrífica per a adults i per a nens, màquines d’afaitar, tovalloletes humides).

Tanmateix, les contribucions econòmiques són el més eficaç, ja que permeten adquirir el més necessari i urgent segons les circumstàncies. Fins ara, han arribat a la Parròquia 15.480 € per contribuir a les necessitats immediates de la població ucraïnesa que està patint les conseqüències de la guerra. Aquests diners, juntament amb 5.100 € del fons de Càritas Parroquial, han estat enviats a Càritas Ucraïna a través de Càritas Diocesana de Girona (16.080 €) i utilitzats per ajudar directament familiars d’ucraïnesos residents a Calella o arribats com a refugiats (4.500 €).

Els donatius es poden fer per transferència bancària al compte de Càritas Parroquial ES89 2100 0022 1802 0046 4177 o per bizum a 638 593 779, indicant “Emergència Ucraïna”. També es poden portar directament a la rectoria o al despatx de Càritas.