Setmana de la Bíblia

Diumenge 26 de gener ha estat el Diumenge de la Paraula de Déu, segons allò que ha disposat el Papa Francesc amb la Carta Apostòlica Aperuit illis, i la setmana posterior a aquest diumenge (entre el 27 de gener i l’1 de febrer) s’ha celebrat a les diòcesis catalanes la IV Setmana de la Bíblia amb el lema: Els obrí el sentit de les Escriptures (Lc 24,45), amb l’objectiu d’enfortir la presència del text bíblic en les parròquies i comunitats, refermar l’adhesió cordial a la Paraula i mostrar els tresors continguts en el text revelat.

Com a continuació de la vetllada ecumènica de dimarts 21 de gener, en la qual es varen llegir i comentar fragments de les cartes de sant Jaume, sant Pere i sant Joan, s’han realitzat dues activitats més:

Dilluns 27 de gener a les 21h al Centre Parroquial de Malgrat de Mar, una xerrada-col·loqui bíblic del germà Xavier Barceló sobre les cartes no paulines del Nou Testament. Aquestes cartes, dites també catòliques, ja que anaven adreçades als cristians en general i no a comunitats concretes, com és el cas de les cartes de sant Pau, sintetitzen molt bé els punts més forts del missatge evangèlic en la seva pràctica.

Dijous 30 de gener a les 20 h un taller bíblic de lectura i comentari d’aquestes mateixes cartes al Centre Parroquial de Calella (c/ Jovara, 102), en el qual s’han llegit i comentat, en grups de 10 persones, els fragments més significatius de les cartes de sant Jaume, de sant Pere i de sant Joan. Ha estat una experiència que ha fet veure quant d’important és llegir les Escriptures en comunitat.