Assemblea Parroquial – Caminem junts: amb qui i cap a on?

En ocasió de la XVI Assemblea Sinodal de Bisbes que tindrà ocasió a Roma l’octubre del 2023, el Papa Francesc convida  tots els cristians a fer un camí des de la base per repensar junts, en aquests propers dos anys, quin tipus d’Església volem ser. El tema clau és la sinodalitat, és a dir, què vol dir caminar junts com a homes i dones de fe, amb coresponsabilitat i creativitat, en aquest nostre segle XXI.

A la nostra diòcesi de Girona ja vàrem fer un primer pas el 17 d’octubre a la catedral de Girona >>>, i ara moltes parròquies, associacions i grups estan creant espais d’escolta, diàleg i pregària per entendre millor cap a on ens convida l’Esperit a avançar. En aquest context eclesial, la nostra Parròquia de Calella convoca una Assemblea Parroquial en dues sessions d’una hora i mitja dissabte 11 de desembre 2021 i dissabte 22 de gener 2022, de les 18:15 a les 19:45 h. En aquestes dues trobades, que tindran lloc a l’església parroquial, estan convidades a participar-hi totes les persones que se sentin vinculades a la Parròquia d’una forma o una altra, independentment que participin regularment o no a l’Eucaristia dominical.

A la primera sessió del desembre, després d’uns minuts inicials de pregària per demanar l’Esperit Sant i d’una breu xerrada sobre les línies de reflexió principals proposades des de la comissió de preparació del Sínode, els participants es distribuiran aleatòriament en grups de deu persones, en diversos espais de l’església (inclosos el cor i el primer pis de les naus laterals), per compartir allò que els susciten les següents preguntes:

• He fet experiència de caminar junts com a comunitat fins ara? Com la valoro?
  • Cap a on sento que ens empeny l’Esperit per a fer de l’Església un espai vital on, des dels més joves fins als més grans, ens sentim tots membres de la gran família cristiana?

A partir del que aquestes qüestions ens hagin suggerit, ens posarem a l’escolta els uns dels altres, i junts ens volem posar a l’escolta del que l’Esperit ens està dient en les circumstàncies actuals.