Arquitectura i imatgeria del Temple Parroquial

L’arquitectura del temple

La planta de l’església té forma de creu llatina, d’una nau, amb creuer i absis poligonal.
Té cinc trams de volta, amb dos de desiguals, els braços del creuer. La intersecció d’aquest és coberta amb una cúpula semi-circular.
Entre els contraforts de la nau central s’obren quatre capelles a cada costat. Un entaulament corre sobre les pilastres al voltant del temple, recolzant l’inici de la volta.
L’edifici és il.luminat pel rossetó gran de la façana principal i dues finestres posteriors a cada costat.

La façana

Destaca el tester semicircular amb laterals decreixents i el rossetó central, realitzat per Pere Cànoves i dedicat a St. Quirze i Sta. Julita. La portada és arquitravada (de línea recta) amb frontó trencat. A sobre d’aquesta es troba una fornícula, on recentment s’hi va col.locar una figura de St. Nicolau.

La portada, d’estil barroc plateresc, anomenada dels Apòstols, consta d’un retaule de pedra amb intercolumnis ocupats amb nínxols amb les testes dels dotze apòstols, obra de Jean de Tours. Havia estat al presbiteri fins que en restaurar el temple de la caiguda del campanar (1747) es va aprofitar per embellir l’entrada.

El campanar és de base quadrada amb cos superior octogonal.

La imatgeria religiosa del temple parroquial

Obres de Jaume Martorell:
Sant Crist, 1942
Dolorosa al peu de la creu (La Pietat), 1947
Crist Jacent, 1955

Obres del taller Campanyà-Reixach:
Sagrat Cor de Jesús, 1946
Mare de Déu del Sagrat Cor, 1954
Mare de Déu de Fátima, comprada per Mn. Jou i sr. Pomarola, 1957

Obres de Nolasc Valls:
La Puríssima , donació de la vídua Janer, 1942
L’Assumpció, 1952