Participar en la Processó de Setmana Santa

Després de quaranta anys, per iniciativa d’algunes persones mogudes pel desig de recuperar les tradicions religioses de la ciutat, la Setmana Santa del 2017 vàrem tornar a tenir processó a Calella. Des del primer any l’hem anomenada “Processó del Silenci i de la Llum”, per tal com hem volgut destacar aquests dos senyals d’acompanyament profund i respectuós, com hem constatat de nou aquest any.

Al 2017 van sortir tres Passos amb les figures de la Creu, el Crist Jacent i la Mare de Déu dels Dolors. Aquests corresponien a antigues confraries, la “Confraria del Cos dels Portants del Sant Crist”, la “Confraria del Sant Sepulcre” i la “Confraria de la Mare de Déu dels Dolors”, les dues primeres conduïdes principalment per homes, aquesta darrera acompanyada d’unes cinquanta dones. Al 2018 es va afegir El Petó de Judas. Actualment totes estan reunides en una única confraria anomenada “Confraria de la Setmana Santa de Calella”.

Si mai voleu fer l’experiència d’acompanyar en silenci i ben de prop els diferents moments de la Passió representats en aquests Passos, fent-vos confrares, ens podeu contactar directament a través d’aquesta pàgina web.

El recorregut d’enguany ha estat el mateix que el primer any: Sortida a les 20.30 h del Portal gran del Temple Parroquial, al carrer Romaní, seguint pel carrer Església fins el carrer Batlle, Jovara, Escoles Pies, Plaça de l’Ajuntament i Bisbe Sivilla, per finalment entrar pel Portal gran al Temple Parroquial, on hem fet la cloenda. Podeu veure aquí el reportatge que ens n’ha preparat Ràdio Calella.