Catequesi > Infants i adolescents > Joves i adults

La Parròquia, a través del seu equip de catequistes i l’acompanyament de mossèn Cinto, vol ajudar les famílies en l’educació cristiana del seus fills. Aquest és l’objectiu de les trobades setmanals de catequesi que es fan al nostre Centre Parroquial (c/ Jovara, 102). No tant preparar els nens i els adolescents per a una cerimònia especial, com pot ser el dia de la seva Primera Comunió o de la seva Confirmació, sinó acompanyar-los en el seu procés de creixement com a persones i com a cristians, desvetllant en ells les inquietuds espirituals, vinculant-los interiorment amb Jesús i amb la comunitat cristiana, i esperonant-los a un compromís personal segons els valors evangèlics.

En el curs 2021-22, esperem recuperar plenament les sessions presencials i les dinàmiques normals d’interacció en els diversos nivells de catequesi, però en qualsevol cas tindrem sempre en compte les mateixes mesures sanitàries que prenguin les escoles, tant en la desinfecció dels ambients com en les distàncies de seguretat, la utilització de mascaretes i l’entrada esglaonada a les aules.

En el Curs 2021-22, oferim els següents grups de catequesi segons l’edat i el progressiu procés d’aprenentatge de la vida i de la fe cristianes.

PRIMER CICLE DE CATEQUESI

Primer nivell (a partir de 2n de primària) Curs d’Iniciació:
Dilluns de 17.30 a 18.30h / Carme Riera
Dissabte de 18.30 a 19.30h / Marisa Santamaria

Segon nivell (a partir de 3r de primària) Curs de Primera Comunió I:
Dilluns de 17.30 a 18.30h / Rosa de los Santos
Divendres de 17.30 a 18.30h / Mercè Llobet

Tercer nivell (a partir de 4rt de primària) Curs de Primera Comunió II:
Dilluns de 17.30 a 18.30h / Montse Sitjas
Dilluns de 17.30 a 18.30h / Mercè Llobet

SEGON CICLE DE CATEQUESI

Quart nivell (a partir de 5è de primària) Curs de Professió de Fe:
Dijous de 17.30 a 18.30h / Mercè Llobet

Cinquè nivell (a partir de 6è de primària) Curs de Confirmació I:
Dijous de 18.15 a 19.15h / Cristina Giménez

Sisè nivell (ESO i Batxillerat) – Curs de Confirmació II:
Divendres de 19 a 20h / gna. Puri Rojo

El cicle catequètic bàsic, que els nens poden començar als 7-8 anys d’edat, dura sis anys, i demanem als infants i a les seves famílies que el continuïn fins al final. En el cas de començar-lo més grans, es valorarà a quin nivell de catequesi és bo d’iniciar, tenint present la preparació religiosa que hagin tingut abans a la pròpia família.

Els adolescents de 12 anys per amunt, batejats o no, que desitgin conèixer Jesús, aprofundir l’opció cristiana de vida i rebre els Sagraments de la Iniciació Cristiana (Baptisme, Confirmació, Eucaristia), poden inscriure’s als cursos de cinquè i sisè nivell, pensats per a nois i noies d’ESO.

Podeu fer la inscripció online fins al 30 de setembre, però us demanem de fer-la com abans millor, omplint el següent formulari:

Formulari

(*) Nom:

(*) Cognoms:

(*)Inserir foto recent (obligatori)

Inserir foto de la família (opcional)

(*) Nascut/uda a:

(*) Data: dd/mm/yy

(*) Fill/a de:

(*) i de:

Domicili:

Codi postal:

(*) Municipi:

(*) Bateig: no

a:

Data: dd/mm/yy

Telèfon fix:

Mòbil del pare:

(*) Mòbil de la mare:

Mòbil personal: (si en té)

(*) Correu electrònic:

S’inscriu al curs de catequesi:
(*) Nom del curs:

(*) dia i hora:

Accepto rebre notificacions i informacions des de la Parròquia de Calella. no
Accepto que les nostres dades siguin utilitzades només en l’àmbit dels serveis parroquialsno
Accepto la política de privacitatno Política de Privacitat

Si us trobeu amb cap dificultat per fer aquestes inscripcions online, podeu trucar o escriure a Rosa de los Santos al mòbil 619 951 902.

Les activitats del nou curs 2021-22 començaran diumenge 3 d’octubre a les 12h a l’església parroquial amb la Missa de les Confirmacions, que serà presidida pel bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo.

La setmana abans, dl 27, dt 28 i dj 30 de setembre, de 17.30h a 19.30h, haureu de confirmar presencialment la inscripció i portar la contribució anual de 40 € al Centre Parroquial (carrer Jovara, 102). La Parròquia eximeix d’aquest pagament a les famílies amb pocs recursos econòmics.

Calendari del Curs 2021-22

Inscripció online: Fins al 30 de setembre 2021
Inici de la Catequesi: Diumenge 3 d’octubre 2021
Misses Familiars: Una vegada al mes, us convidem a participar pares i fills amb les catequistes a la missa anticipada del dissabte al vespre a l’església parroquial. Properament, es faran conèixer els dies assenyalats.
Aplec Anual de la Catequesi: Dissabte 7 de maig 2022 de les 12 a les 17 hores a Can Ratés ( Santa Susanna).
Cloenda de la Catequesi: Diumenge 19 de juny 2022